sâmbătă, 8 noiembrie 2008

a huzuri .... Constantinopol

Am huzurit cu Bea_ o saptamana in Constantinopol. Din prima zi am simtit ca sunt de pe acolo din Constantinopol, nu din Istanbul nici din Byzant.
Acum, intors in "regatul meu ploios" am nostalgia ploilor din Constantinopol, cand ploua in Constantinopol e cu totul altceva....
Am huzurit e singurul cuvant pe care l-am gasit pentru a exprima ce am facut in Istanbul, Sultanahmet distric, Cornul de Aur, Dedem Boutique Hotel.
Huzur sigur e un cuvant turcesc inventat pe acolo in zona Cornului de Aur (HALIC GOLDEN HORN).
Incerc sa gasesc un sinonin a verbului "a huzuri" si nu gasec.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Ne pare bine, mie si lui Saskia, ca ai mai aparut pe aici in lumea virtuala si ca sunteti bine atat "Inaltimea Voastra" cat si "entitatea" Bea_ Dupa ce cum am inteles din postarile de pe blog prin august ai avut prigoniri din partea Destinului datorate stelelor nefavorabile din horoscop ( Saskia spune ca Mercur a fost retrogrard). Noi "huzurim in Chisinau unde a venit frigul si ploaia dar nu ne pasa si ca sa vezi coincidenta, cand am citit postarea ta, fumam in fata semineului o narghiulea, (sti ce e aia), adusa de Saskia din Istanbul ca amintire. Am cautat sa gasim un sinonim la verbul "a huzuri" dar in limba din Tara Moldovii nu am gasit , se pare ca moldovenii nu au huzurit niciodata. Gandindu-ne sa mergem in iarna asta la Venetia sa vedem cum ninge in Grand Canale iar apoi sa huzurim undeva prin Sicilia unde se poate face baie in mare si in luna februarie , ne-am amintit ca italienii au o expresie "dolce far niente" adica "a sta intr-o maniera dulce si a nu face nimic" un fel de huzur a italienilor.... mai asteptam comentari din partea ta, salutari pentru entitatea Bea_

Unknown spunea...

"ca sarea in bucate far niente", ce zici de expresia asta? ca sa intelegi ce vreau sa aflu gandeste-te la expresia lui Mitica "dolce far niente" aporpo de italieni, la sensul verbului "a huzuri" apropo de bizantini si la basmul "Ca sarea in bucate"!